Co omezuje stmívače - minimální zátěž

Libor Valicek Libor.Valicek@merten.com
Úterý Listopad 27 10:23:39 CET 2007

Dobrý den,

Poradí mi někdo co je příčinou omezení minimální zátěže u stmívačů?

Mám na mysli to, že na všech prodávaných stmívačích je napsána minimální zátěž, kterou to zvládá stmívat. Např. Odporová zátěž min. 10W.

Když si pomyslím třeba na klasické stmívání s triakem, tak si myslím, že by měl stmívat jakoukoli zátěž. Detekuji si průchod napětí nulou a dle toho spínám.

Je triak omezen nějakým minimálním proudem, který přes něj může téci? Jedná se o nějaký přídržný proud, který je vlastností triaku a pokud poklesne tento proud pod nějakou mez, tak triak sám rozepne?

Omlouvám se jestli tady píšu nějaké plky...:-)

S pozdravem

Libor Valíček

R & D hardware

libor.valicek@merten.com <mailto:libor.valicek@merten.com>

Merten Czech s.r.o.

Solutions for Intelligent Buildings´

Kvitkovicka 1533 * 76361 Napajedla * Czech Republic

Telephone +420 577 921 296 * Fax +420 577 921 296

Mobile +420 776 171 852

www.merten.com <outbind://194-00000000BA90BAC326863E4184F61A95934DC1150700349F814C8FC8E542A673B6B31294543F00000007BD85000008AECC5D12E8F84684C8F837EBA94731000004B4250D0000/www.merten.com>