Dalsi hocus pocus

"Ing. Libor Konečný" support@mikrovlny.cz
Pondělí Listopad 26 11:53:59 CET 2007

No s tim smtp je od minuleho roku  problem, chytrolini vymysleli
specialni zpusob jak zabranit spamu ;-)
Kazdy smtp server skrze ktereho se zacne spamovat  je odriznut od sveta
a pusten pouze tehndy pokud ho budto manualne nedeclinujete  (nevim jaxe
to rekne cesky) a nebo je pusten az po 24 hodinach od posledniho
poslaneho spamu.

Vemte v uvahu   ze ma maly poskytovatel cca 200 klientu za Natem pres
vlastni smtp a nejaky klient chytne vira ktery spamy rozesila, STMP to
blokne vsem a je problem, pokud zmenite verejnou ip, a spamy se
rozesilaji dale je to dom pul hodky bloknute znova.
Reseni je verejna IP, ale ty jsou placene a je jich omezene mnozstvi.

Tzn. ja mam politiku takovou, ze staci dvakrat  aby mi klient tohle
udelal (spmaovani i kdyz nechtene, ruzumny clovek vira nechytne
 { ja jsem na netu denne jiz 9 let pres wifi! a chytl jsem vira
(nespamovaciho) pouze jednou vlastni blbosti pri hledani serioveho cisla
;-) k rpogramu}, a nikdy mu pak SMTP uz nepustim, protoze pokud mate za
NAtem i firmy, je to problem uz se z toho nevykecate , ale emaily jdou
resit  jinak, vlastni SMTP, nebo vyuzit cizi SMTP, povinnost
poskytovatele to rozhodne neni, je to to same jaky by mel povinnost mit
vlastni VOIP ustrednu pro volani klientu.
Poskytovatel poskytuje internet, coz je pouze pripojeni do centralniho
uzlu, takze staci ip, netmask, brana, nemusi mit ani vlastni dns kdyz na
to prijde ;-)
Tak a ted se do me pustte ;-)

LK