Dalsi hocus pocus

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Listopad 26 09:10:59 CET 2007

On Mon, 26 Nov 2007, Pavel Troller wrote:

> [...]
> stejnak potrebuje nastavit "odchozi SMTP server", ale nedovedu si predstavit,
> ze bych se do takove site pripojil s Linuxem. SMTP protokol je jednoznacne
> definovan v prislusnych RFC a ma pracovat na peer-to-peer principu s vyuzitim
> IN MX dns zaznamu. Cokoliv jineho (vynucena proxy v ceste) je "proti prirode"
> a ja bych to chapal jako velke omezeni... Cili ano, provozovat vlastni SMTP
> a starat se o jeho spolehlivy a bezpecny chod, nic proti, ale NEBLOKOVAT
> ostatni, pro ty, kteri s tim umi zachazet :-). Ci mit 2 uzivatelske tridy -
> "(l)user" blokovanou a "standard" otevrenou.

Musim rict ze i u nas jsem musel nekde SMTP 'odriznout' . Dneska se Vam
snadno stane ze uzivatel chyti vira ktery zacne rozesilat SPAMy na vsechny
strany. Pokud mate takovych idiotskych uzivatelu vic, tak Vase sit znacne
obtezuje okoli, berou docela dost kapacity. Zariznuti toho portu a vynuceni
pouzivani SMTP kde je antivir a nejake dalsi limity je nutne reseni..