HW20071124 - cestaky a naklady na auto

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Neděle Listopad 25 08:09:15 CET 2007

To je jasne dane v zakonech. Ja pouzivam soukrome vozidlo pro firmu a tam je
to zhruba takhle:

Auto:
prumerna spotreba je prumer ze vsech spotreb uvedenych ve velkem technicaku
(byva tam mesto, silnice, dalnice)
benzin - budto brat z prumerne ceny pro dany rok stanovovane MFCR nebo si
schovavat vsechny doklady a saskovat se skutecnymii cenami (mozna clovek
nejakou kacku za rok usetri, ale je to neskutecna administrativa, ktera
nestoji za to).
K tomu se pripocte nejaka fixni castka na amortizaci (ted ji nemuzu v ucetnim
programu najit, ale myslim, ze je to nejak kolem 3,60 za km.

Clovek:
Kdyby jel zamestnanec (zadneho nemam, tak to nevim uplne presne), musim mu
vyplatit patricne davky na sluzebni cestu zase podle zakonu (jejich vyse je
dana pro ruzne situace strava/nocleh zajistena/nezajistena atd.), kdyz jedu
ja sam, nemusim nic dalsiho platit.

Rekl bych, ze pro firemni vozidlo (jeste jednou opakuji, vyse je to pro
soukrome vozidlo pouzite ve firme) to bude podobne.

Jakub Serych