LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Listopad 24 10:32:37 CET 2007

Kompenzace jaloviny je pochopitelne nesmysl.  No ja mam taky takovy zdroj v
planu, az bude cas :-) Mam tady 50W toroid uz v krabicce, jen tam byl 1A
linearni stabilizator. 10 let si z toho deti v pokojicku napajely terc na
sipky, radio a osvetleni ve skrince - takze to jelo skoro porad naprazdno.
Pred casem jsem udelal ucinny menic 12/5V a ted kdyz mi odesel napajec od
routeru pripojil jsem to tam jen provizorne. Ten zdroj s linearnim
stabilizatorem se hreje podstatne min, nez puvodni spinany zdroj a menic
12/5V je pri 0,5A uplne studeny. Jeste musim vyhodit napajec od modemu (na
kabelovku), je skoro horky a topi vic nez ten modem. Modem je primo na 12V.
No k navrhu te tlumivky pro PFC - dela se to do rezonance s filtracnimi
elity. Potom vyjde maximum proudu na maxumum napeti. Cim vetsi indukcnost a
mensi kapacitu pouzizete, tom se proudova spicka vic roztahne. Jenze bude
klesat napeti a zvetsi se zvlneni. Ja stejne ten zdroj nebudu zatezovat na
plny vykon trafa, pro ucinnost je to lepsi. Tlumivku navinu na zelezoprach.
toroid a dam ji na sekundar, bude rozdelena na dve poloviny a v obou
vyvodech trafa. Ze zdroje budu napajet i radio, chtel bych ho co nejlip
odrusit. Kdyz si spustite navrhovy program na tlumivky od Micrometals, je
tam i vypocet tlumivky pro PFC na 60 Hz.
Andel