Jak elektronikou proti hlodavci

Bitovod hw@prelude.cz
Čtvrtek Listopad 22 20:55:25 CET 2007

Pridavam se do teto plodne diskuse se svym nazorem, ze to na mys fakt nevypada, tedy pokudnekde nenajdete bobky. V chalupe mame jak mysi, tak tesariky a zrovna tak i kunu a se vsim tam zijeme v nejake symbioze :) Teda mysi vrazdime, jak jen to jde, kunu chodime na zaprazi krmit (bydli na pude sklipku a je s ni docela sranda, je to celkem mile a hezke zviratko, co na to rikaji v okoli ve vsi ale netusim :), ale koho bych tam fakt nemusel, jsou ti tesarici. Cele krovy provrtane cca 5mm chodbickami (to je prumer, nikoli delka), stale chroupani (vyschle drevo jim chutna) a chemicka valka je mimoradne neuspesna. Vegetacni cyklus tesarika je tak fajn, ze napadnutelny je prakticky jen brouk, ktery vyleti z tramu ven, ale v tu chvili uz je v tramu zalozeno na novou populaci, jakekoli nastriky ci injektaze to prilis nezlepsuji, navic cast krovu je v mistnosti, kde se bydli, takze s chemii se musi opatrne. Ti brouci se chovaji opravdu tak, jak pisete, je slyset naprosto jasne chroupani, kdyz zaklepete na tram, na par vterin zmlkne (jestli vubec) a pak nerusene pokracuje dal. Kdyz se prokouse ven, zbyde po nem hromadka nazloutleho prasku. Videl jsem rez jednim z velmi napadenych tramu a plocha se zmensila odhadem na tretinu, docela hruza, zlata kuna i s mysma dohromady.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
  From: Ing. Karel Matějíček
  To: hw-list@list.hw.cz
  Sent: Thursday, November 22, 2007 3:30 PM
  Subject: OT: Jak elektronikou proti hlodavci

  Nemáte někdo zkušenost s elektronickým plašením myší? Přestože v domě máme kočku a už dlouho jsme neměli žádnou myš,

  dnes mě vzbudilo ve tři hodiny v noci úporné chroupání někde uvnitř izolace šikmé střechy v podkrovním pokoji. Kočka na to

  bojovně koukala a já do stěny zuřivě bušil, ale výsledek byl žalostný. Pokud chroupání vůbec někdy přestalo, během pár minut

  nebo spíš vteřin opět začalo. Hlodavec se musel do střechy dostat zvenku po stěně domu, na které je popínavý břečťan. Už

  vloni jsem viděl myš, která hodovala v krmítku pro ptáky za zavřeným oknem a po vyrušení odešla po stěně na zahradu. Letos

  asi zatoužila po teplejším pelíšku. Problém je ten, že se na ni nemůžu dostat. Jedině rozebrat střechu. Asi v půl páté jsem si v

  zoufalství vzpomněl na různé elektronické myšoplaše. Vzal jsem generátor a k němu připojil piezopípák a ten přilepil lepicí páskou

  na stěnu. Frekvenci jsem nastavil tak, abych nic neslyšel. Chroupání bohužel pokračovalo. Zkusil jsem nastavit obdélník a frekvenci

  takovou, aby se ozývalo pomalé ťukání. Samozřejmě také bez úspěchu. Ani jsem se nedivil. Když jí nevadilo moje zuřivé bušení

  pěstí. Vrátil jsem tam pískání a přes pokračující chroupání nakonec únavou usnul. Ráno bylo ticho. Bojím se ale další noci.

  Nemáte někdo nápad, jak na hlodavce?