OT: Jak elektronikou proti hlodavc

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Čtvrtek Listopad 22 17:13:48 CET 2007

No na hmyz mně to moc nepřipadá. Nevěřím, že by nějaký brouk mohl tak hlasitě chroupat. Chroupání jsem zřetelně slyšel i v dílně,
která je přes dvoje (sice otevřené) dveře za předsíňkou. Přibližně tak osm metrů za dvěma rohy. Také frekvence chroupání mně připomínala
spíš většího psa. Předpokládám, že u hmyzu bude podstatně vyšší. To, že není plachá, mě také překvapilo. Je to ale asi městská myš,
která je zvyklá na horší zvuky. A zřejmě si je jistá, že na ní nemůžu.
Pastičkám bych docela věřil, ale kam je dát. V domě myši určitě nejsou. To by řešila kočka. Docela je chytat umí. Jenom je nežere (má
přece v mystičce Whiskas), na zahradě je uloví a donese do bytu, kde jí přestane zajímat. Tedy pokud ještě neběhá. Ale i pokud běhá,
tak raději z povzdálí pozoruje, jak celá rodina loví. Do střechy se musela dostat jedině po fasádě s břečťanem. Jak už jsem psal, do prvního
patra jsem to viděl na vlastní oči. Střecha je už maximálně dva metry nad zmíněným krmítkem.
Na různé myšoplaše jsem samozřejmě koukal. Jenom mě zaujalo, že používají frekvenci jak ze slyšitelného spektra (to bych ale vyhnal
i sebe), tak ultrazvuk. Já jsem proto nastavil frekvenci právě tak, abych pískání přestal slyšet. Třeba potřebuje delší čas na to, aby jí to
začalo vadit. Jenom se bojím, jestli to pískání přes izolaci slyší ona. Izolace je dělaná za komunistů z toho, co jsem sehnal. Na vnitřní
straně jsou místo sádrokartonu použité takové desky, podobné sololitovým dveřím (plástev z nějakého papíru a z obou stran sololit,
tloušťka minimálně 5cm). Nad tím nějaké izolační desky, které izolovaly chladírenské místnosti. Vypadalo to jako asi 15 cm tlustá deska
z mnoha vrstev vlnité lepenky. Někde ještě polystyrén. Nad tím lepenka a tašky na latích. Myslím, že se jim tam bude líbit. Je otázka,
jestli se tak vysoké frekvence k myši dostanou. U myšoplašů se počítá s tím, že se myši pohybují v prostoru, kde přístroj je.