termoelektricky generator

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Listopad 21 21:35:00 CET 2007

Zdravím,
  to mi hrozně připomíná můj návrh "perpetua mobile", kterým jsem byl
posedlý jako tak cca 8letý klučina: že se vezme dynamo řekněme na 12V
a motor na 6V, mechanicky se spojí třeba řemenem a elektricky také a pak
se do toho strčí :-). Trik byl v tom, že dynamo přeci vyrobí až dvakrát
takové napětí, nežli potřebuje motor, takže ten se bude točit stále
rychleji a rychleji, to dynamo s ním, a kdyby se z toho neodebírala energie,
tak by to jistě brzy vybouchlo :-). Bohužel mé experimenty to nikdy
nepotvrdily - patrně jsem neměl k dispozici dostatečně kvalitní dynama ani
motory :-).
  Ale teď vážně: Četl jsem kdysi (bylo to tak před 20 - 25 lety tuším ve
VTM, pokud se to tak ještě jmenovalo), že již existuje naděje na brzké
překonání termodynamických zákonů. Prý existovala laboratorně vyrobená
fólie, která se pro plyn chovala jako dioda - propouštěla jej jedním směrem,
ale opačně ne. Řešeno to bylo jakousi monomolekulární vrstvou, jejíž molekuly
byly schopny jakési "záklopkové" funkce - molekula plynu je dokázala z jedné
strany fólie poodsunout a proniknout na druhou stranu, avšak zpět to nešlo.
Díky této funkci, pokud byla fólie v uzavřeném okruhu plynu, v něm tento
spontánně proudil stále dokola. Tehdy to ještě nedokázalo něčím otočit, hlavně
proto, že i nejmenší rozdíl tlaku tu fólii protrhl, ale teoretický základ
prý už byl položen. Slyšel jste o tom někdo od té doby (či vůbec)? Byla to jen
kachna, či se nepodařilo to prakticky uplatnit, nebo to má nějaký petrolejářský
koncern zavřené v trezoru ? Ono kdyby to fungovalo, tak by to zřejmě skutečně
mělo dokázat přímou přeměnu tepelné energie na kinetickou...
  S pozdravem Pavel Troller