Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Listopad 20 23:54:17 CET 2007

vaelektronik@vaelektronik.cz napsal(a):

>no nevím s tím olovem. Když budete baterku vybíjet měsíc (čtrnáct dní bude
>polovybitá), nebojíte se sulfatace? Myslím že už jí pak nemá cenu nabíjet
>:-)) Údajně olověné baterky s trubkovýma elektrodama (trakční, baterky pro
>solár) jsou proti dlouhodobému vybíjení odolnější, ale taky jsou patřičně
>dražší. Mám zkušenost že gelovka vybitá 14 dní (teda na nulu) už nedělala
>vůbec nic. Opravdu bych doporučoval tu alkaliku a nebudete mít problémy ani
>s mrazem.
>Anděl

Alkalické jsem nesehnal, tyhle olověné jsou staniční ( napájely
telekomunikační zařízení) a zatím je to jediná možnost, jak to pořádně
napájet.
Mají řízené ventily a jsou určené pro pomalé vybíjení a rychlé nabíjení.
 Nic jiného nemám a alespoň se to zkusí.