Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Listopad 18 21:24:28 CET 2007

Vsak ja pod pojmem nefunguje nemyslel nic jineho nez to, ze dana vec neni realizovatelna beznymi WIFI prostredky, nemam nic proti fyzikalni podstate pasivni retlansace ani nepopiram moznnost s neomezenymi grantovymi prostredky spoj realizovat, napriklad za pouziti 6m parabol.
Auto CTU jsme nikam nevlekli, cele to byl napad obsluhy toho auta a jiny mobilni merak pro GHz pasma,ktery by jeste uvezl sud piva jsme nemeli po ruce. :-)

 no staci si urobit rychly hruby vypocet a clovek hned vie ci ma zmysel o pasivnej retlanslacii uvazovat. To ze to nefunguje by som netvrdil, skor wifi gertety nebudu mat dostatocne citlivy prijimac :-) Uvazoval som antenu ktoru som nasiel v katalogu, sirka zvazky 17 deg, velkost sita 42x61cm. Prva stanica po 500m, druha po 400m, vyziareny vykon 100mW, vsetky prvky su idealne a dokonale prisposobene, nepouzil som aproximaciu zvazku gulovou plochou ale len obycajny ihlan s plochou zakladnou. Prijaty vykon by bol ca. -74dBm (0.87uV/50Ohm). S realnymi komponentami by som isiel este minimalne o rad nizsie. Takze zistit ci by to mohlo fungovat sa da este pred tym nez sa tam dovlecie meracie auto CTU :-) Povedat ale ze tato technika nefunguje je pomerne odvazne, na velkosti totiz zalezi... b. plocha anteny 0.2688 m^2 sirka zvazku anteny 17 deg priemer zvazku vo vzdialenosti 500m 147.8094111 m plocha zvazku 17159.08221 m^2 hustota vykonu 5.82782E-06 W/m^2 vykon zachyteny antenou 1.56652E-06 W vykon vyziareny druhou antenou 1.56652E-06 W priemer zvazku vo vzdialenosti 400m 118.2475289 m plocha zvazku 10981.81261 m^2 hustota vykonu 1.42647E-10 W/m^2 vykon zachyteny druhou antenou 3.83434E-11 W -74.16309555 dBm 8.7571E-07 V P. Novotny wrote: > Pokud si nechcete hrat na prukopníka slepých ulicek tak rovnou zapomente > na odrazec a na pasivni retlansaci. > > Odrazec je nesmysl i v rovine teorie, u pasivni retlansace vam při > pouziti dostatecne obludnych sit přes 30dBi mozna vyjde teoreticka > použitelnost, ale pri prakticke realizaci zjistite, ze to proste > nefunguje. Testovali jsme pasivni retlansaci na vzdálenost 500m s sity > 24db, pro mereni jsme měli merici auto od CTU a hadejte co, no > nefungovalo to. > > K odrazeci, ona se vlna na 144MHz a na 2.4GHz prosate chova jinak a > odrazeci plocha mesice bude preci jen kapku vetsi nez odrazeci plocha > vaseho odrazece. >

http://mail.atlas.cz/wapmail/