RE: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Sobota Listopad 17 19:05:48 CET 2007

> Jeste me napadlo, jaky efekt by se dal cekat od takovych tech deskovych
> termoclanku, co jsou v autolednicich atp.? Dejme tomu na jednu stranu
> dat chladic do okoli, z druhy strany topit treba propanem - treba tak na
> 100stC, cili spad v pohode takovych 50stC - jake asi napeti a proud by
> to dalo, nezkousel nekdo?

Účinnost je bídná, asi 4%.

Já jsem si chtěl pro radost vyrobit termočlánek na dobíjení aku při kempování. Nejrozumnější vypadá zadělat Peltierovy články do dna ešusu a vařit na propanbutanu vodu. Pak jsem to ale vzdal. Komerční Peltierovy články jsou dvě keramické destičky, mezi kterými jsou cik-cak naletované sloupky polovodiče. Bál bych se, že maximální teplotu neohlídám a ta pájka se roztaví.

Vojta Bubník