Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Listopad 17 13:20:50 CET 2007

Generator pohanejte tzv. Savoniovym rotorem - je velmi ucinny pri malych
rychlostech vetru a a nemusi se resit nataceni na smer vetru - bere vitr
  vsesmerove - navic se da pod nim dobre zakrytovat cely generator.

Pouzit muzete bud krokovy motor (bipolar najdete ted nejcasteji - ma dve
faze) nebo velmi ucinne jsou BLDC motory pro modelare. Zrovna nedavno
kolega zkousel napajeni cele onboard elektroniky vrtulniku z takoveho
generatoru pohaneneho z rotoru.

Radek Vicek