Re: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Dee Jay deejay@email.cz
Pátek Listopad 16 22:40:24 CET 2007

Jojo větrník jsem chtěl také navrhnout - vítr asi bude jediná dostupná
energie která tam v zimě bude a nejspíš jí i bude víc než dost :-) Teď to je
mechanicky udelat tak,aby to vydrželo. Možná by šlo použít takový ten
ventilátor co se používá pro odsávání na střechách bez přívodu elektriny a
točí s ním vítr - k tomu připojit vhodný motorek s permanetním magnetem a
mohlo by to mít i slušný výkon. Mechanicky by to mělo být odolné a na směru
vetru nezáleží. No a funguje to i v noci :-) Jinak bych doporučil baterky a
elektroniku obalit do nejaké skelné vaty,aby to nepromrzalo a udrželo si to
tu trochu tepla co tam bude... mj. nejaké fotky jak to tam vypadá, nemáte ?

DJ

----- Original Message -----
From: "pyjan" <pyjan@tiscali.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 16, 2007 9:41 PM
Subject: Re: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Nabíjení by mělo mít elektroniku (pro slunečné dny) a kapacita solárních
článků měla adekvátní středními osvitu. Nicméně problém bude v zimě, až
zapadají sněhem. Bylo by vhodnější napájet to doplňkově nějakým
větrníkem, vzhledem k výkonu to nebude nic velkého a drahého. Navíc to
funguje i v noci a za sněhu. Samozřejmě použít baterie s velkou
kapacitou (s kapacitou alespoň na 3týdny provozu) a nízkým
samovybíjením, olověné se mi moc nepozdávají.