Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Listopad 16 21:37:44 CET 2007

On Fri, 16 Nov 2007, jan.kuba wrote:

> Problém je, že prostě není slunce a asi se accu nestačí dobíjet. Navíc i
> ten olověný accu asi při -3 stupňích celsia už taky asi nebude dobře
> akumulovat. Už jsem ze zoufalství ustříhal všechny kontrolní LEDky na té
> WIFIně, abych zjistil že odběr se snížil jen asi o 10mA  :-(    Proud do
> Accu je teď okolo 11 hodiny  jen 500mA a to je asi málo. ( uvažuji, že
> to 8 hod nabíjí 500mA to je zhruba 50Wh energie a wifi si vezme okolo
> 65Wh za celý den - prostě tu něco chybí..)  Teď ale nevím, jestli je ten
> proud malý opravdu jen díky tomu, že je málo slunce, nebo jestli není
> [...]

Nejpresneji to zjistite tak ze vezmete druhy stejny panel na stejne misto
a zmerite kolik dava ten. Kdyz bude davat stejne tak ten prvni panel neni
vadny a proste je malo slunce. Podle Vaseho vypoctu Vam schazi asi 30%
takze tam ten druhy panel muzete rovnou nechat a zdvojnasobit tak
dobijeni. A pokud zjistite ze je panel vadny tak tam ten novy dobry taky
muzete rovnou nechat :-)

Mimochodem - jakym zpusobem zpracovava ta WiFina tech 12V ? Tyhle veci
byvaji napajene petivoltove takze z tech 12V se to nejak srazi. Pokud
by se to treba srazelo jen klasickym stabilizatorem, mohl by hodne energie
usetrit spinany zdroj 12V->5V ..