[OT]Cteni na patek

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Listopad 16 10:56:18 CET 2007

On Fri, 16 Nov 2007 vaelektronik@vaelektronik.cz wrote:

> Možná to vidím moc jednoduše, ale proč se všichni tak hádají o licence a kdo
> s kým bude na multiplexu když po vypnutí analogu nám tady zůstane spousta
> kmitočtů volných? Přijde mi to že někdo kolem toho schválně dělá dusno.Pokud

Jak to volnych ? Ja myslel ze ted jsou asi 4 celoplosne kanaly (a tedy
kmitocty pro ne) a ty se konvertuji na DVB-T . Takze vysledkem budou
4 multiplexy . V kazdem multiplexu 4 programy . No a kdyz se stavajicim
hracum podari ty nove programy urvat pro sebe tak maji pokoj od konkurence
a je zase vystarano.. Kazdy si rekne nejmin o dvojnasobek toho co ma ted
nebo radsi trojnasobek, na vsech novych programech bude vysilat v podstate
to same takze se mu nezvednou naklady a vyresi si tak 'rozliv' divaku do
vice programu.

> TV na to mají, na ČT se asi složíme :-( Ta krabička do každé rodiny snad

Krabicka je na prd. Protoze vsechny prijemne funkce ktere dnes TV maji
jsou k nicemu, musite mit dvoje ovladani na zapinani. Stavajici video a
DVD rekordery jsou k nicemu. Takove aut. vypnuti nebo zapnuti TV (jako
budiku) uz bude ponekud slozitejsi..

> taky není problém. Jen mi není jasná ta vyšší kvalita vysílání. Analog mi
> jde perfektně bez viditelného šumu a odrazů, nebudu v digitálu vidět
> artefakty z komprese? Kdo na to už koukáte, je ten obraz skutečně dobrý?

Tezko muze byt stejne dobry kdyz se sirka pasma pro jeho prenos snizi na
1/4 a navic misto analogu bude digitalni coz zase snizi mnozstvi informaci
ktere se v tom kanale budou prenaset. Takovou kompresi ktera by to
vyrovnala jeste nikdo nevymyslel. Koneckoncu nektere TV prenosy jsou
takhle prenasene uz ted a treba na fotbalu je to kostickovani hodne znat.