OT: kydy Was: PIC32 - 32bit PIC

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Úterý Listopad 13 11:29:59 CET 2007

V knize http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bda_na_Zem%C4%9Bplo%C5%A1e se
popisuje experiment, při kterém někdo zkoušel Darwinovu teorii na
hradlovém poli. Úkolem bylo sestrojit zařízení, které rozlišovalo dvě
frekvence. Postup byl podle genetických algoritmů (nebo jak se to přesně
jmenuje) - vygenerovalo se náhodné zapojení a zkoumalo se, jak moc se
blíží zadání. Nadějná populace se nějak zmutovala a tak to šlo pořád
dál. Po spoustě generací nakonec ono zařízení vzniklo!

Výsledek se vůbec nepodobal zapojení, které by navrhl člověk "klasickými
metodami." Některé části (komponenty) vůbec neměly vazby na vstupy a
výstupy. Z nich pouze některé šly odebrat, aniž by to přestalo pracovat.
Když se experimentátora zeptali, jak to vlastně funguje, odpověděl, že
nemá tušení.

Možná jsem to nepřevyprávěl úplně přesně, kdyžtak doporučuju najít v
knize jméno toho experimentátora a google by mohl prozradit víc.

Láďa