float a int v C pro PIC

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Listopad 13 00:56:30 CET 2007

Nie je nieco zmetocne? Ak mate vstupy mantisu a exponent, vysledok by
som ocakaval 35E16, pripadne 35^16. V tomto pripade

vysledok = (float)mantisa * pow(10.0, (float)exponent));

alebo

vysledok = pow((float)mantisa * (float)exponent);

Pozn. neskumam teraz, ci do floatu vojde tak velke cislo, ani ci mate
funkciu pow(). Spravidla byva v math.h pre typ double.

No a ak ocakavate vysledok 35.16, potom je asi lepsie premenne nazvat
"cela_cast" a "stotiny" a pocitat

vysledok = (float)cela_cast + 0.01*(float)stotiny;

miro

PS: explicitne konverzie (float) mozno nie su nutne, ale neuskodia a
osobne mi davaju prehladnost.

--- "Ing. Libor Koneèný" <support@mikrovlny.cz> wrote:

> Zdravim
> UZ mi to nemysli, proto pokud je na tom nekdo lepe nez ja , prosim at
> mi
> poradi.
>
> mam dve promenne  u8_t  mantisa = 35  a u8_t exp =16,
> potrebuji vytvorit promennou float  vysledek = 35.16
> Pouzivam komplikator od  MIKROE.
>
> 1000diiky
>

> LK

Get easy, one-click access to your favorites.
Make Yahoo! your homepage.
http://www.yahoo.com/r/hs