Cidlo na mereni vzdalenosti skrz hladinu

Martin Polehla njunku@post.cz
Pondělí Listopad 12 16:16:00 CET 2007

Zdravim vas,

chtel bych se s vami poradit na tema  cidlo pro mereni vzdalenosti
objektu ponoreneho pod vodni hladinou ve sklenenem valci.

Jedna se o laboratorni ulohu do skoly. Valec je vzduchotesne uzavreny, o
prumeru cca 10cm a vysoky cca 60cm. Ma byt naplnen tekutinou (vodou) a v
jeho utrobach se vznasi plovak. Ten ma se shora bily placaty vodorovny
povrch. Mym cilem je, zjistovat vzdalenost plovaku od horniho poklopu valce.

Prvni komplikace je v tom, ze ve valci nebude tekutina az k vicku, takze
snimac musi snimat prez hladinu.
Druhou komplikaci vidim v moznych odrazy od sten valce.

Bude vyhodnejsi infracidlo nebo ultrazvuk ?
Muzete doporucit nejake cenove dostupny cidla/snimace nejlepe s
linearnim prubehem ?

Dekuju na pomoc
Martin Polehla