Energetika

pyrin pyrin@volny.cz
Pondělí Listopad 12 10:31:13 CET 2007

Geotermalni energie, to zni zajimave. Nekde na Roudnicko-Labsku je prej
dvojitej vrt, kterej ma asi 2,5km a ma to fungovat tak, ze se do diry pousti
voda a rourou nahoru ma odchazet varici voda cca 90st. Melo se do toho
nalejt pres 1/2mld Kc. Posledni informaci mam, ze prej to uvedli do provozu
a ejhle voda ven tekla studenejsi asi o 2st. nez ta, kterou lili dovnitr.
Tak prej aby mohli kompetentnim organum ukazat, jak to funguje, tak tam
instalovali bazen a ze ho tim budou ohrivat a k nemu poridili mega tepelny
cerpadlo, aby se jako tepla voda zdola aspon trochu ohrala a mohlo se do
toho nalejt dalsich x milionu.
Melo to zasobovat teplem cele siroke okoli. Ale jak to vypada, tak asi
udelali nekde chybu. Mozna se sekli v radove carce.
pyrin

----- Original Message -----
From: "Michal HW" <michalgregor@centrum.cz>
To: "HW-News" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, November 12, 2007 10:05 AM
Subject: Energetika

Tak jsem se dival na TV. Mluvi se o jadru, zeleni o usporach a
alternativnich zdrojich.

Skutecne potrebujeme vice nergie? Nemuze  vlada zakazat nasim elektrarnam
vyvoz?

Sranda je se zelenyma, protoze alternativni energie jaksi neprichazi. Mozna
tak geotermalni, ale to je jen otazka Islandu, Kamcatky a par dalsich
vyvolenych (není co zavidet - zemetreseni a sopky). OSN prohlasila ze diky
premene obili na biolih miliony lidi hladovi. A co vetrna energie? Jsou
aspon energeticky navratne vetrne farmy v severnim mori?
Nemci rusi jaderne reaktory a pro prenos ze severu na jih budou pouzivat
nasi a polskou energetickou sit se vsemi nasledky. Chybi jim draty.
Dalsi moznosti je jaderna fuze, ale co jsem si dnes nasel par clanku tak se
mluvi tak o budoucnostui vzdalene 30 roku.

A nebo je vse jinak a zezadu tlaci loby tezkeho prumyslu a snazi se ziskat
zajimave zakazky?
Michal Gregor