Re: MGF pásky

J. Polivka jpolivka@vol.cz
Pátek Listopad 9 22:29:22 CET 2007

Pán byl od pohledu a od techniky pedant. Vse perfektne pripravene a
magnetofon mi prisel od pohledu jako reportazni.
Vice jsem nemel cas sledovat. Musel jsem se venovat svoji praci s kamerou.
Tocili jsme na dve kamery a s osvetlenim v kostele jsme meli docela problemy
abychom to sladili. Kazda kamera to bere jinak i kdyz si nabereme bilou.
Ta moje bere zvuk naprosto super a vetsinou na ni beru zvuk po celou dobu.
Jinak se dohodneme, kdo bude brat celky a kdo detaily.
Jinak moje ma vymenne objektivy a tak se muzu rozhodnout zda normal nebo
sirokac.
Jindra Polivka

Asi záleží co měl ten pán k dispozici a na co byl zvyklý. Jestli si moh
vybrat mezi magneťákem a minidiskem případně nějakým kapesním reportážním
MP3 nahrávadlem, ten magneťák je zrovna na tohle o dost lepší. Půlstopý
záznam 38 cm/s nemá chybu a když se nenahrává ve studiu (není tam úplné
ticho), i ta 19 je vyhovující. Rafička ohnutá o zarážku (při ojedinělé
signálové špičce) sice znamená pořádné zkreslení, ale na rozdíl od digitálu
je to přirozené a poslouchatelné. V beatu se při vícestopém záznamu záměrně
přebuzovaly bicí, aby měly plnější zvuk. Ale pokud bych si měl vybrat mezi
magneťákem a datkou (která je dnes jako větší volkmen), neváhal bych. I
kdybych si to "měkké" zkreslení měl nasimulovat dvěma ledkama paralelně k
lince - posluchač stejně houby pozná :-)) A ještě jinak - dobrý magneťák má
odstup něco přes 70 dB a vždycky to stačilo. Digitál má skoro 90, ale pak se
trápíte tím že tam místo neutrálního šumu slyšíte i věci, které tam nepatří.
Co je potom lepší? :-))
Anděl