hledám práci

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Listopad 10 06:53:44 CET 2007

Zdravím,

> Takovy Ferda Mravenec muze klidne uplne stejne kvalitne rozpoznat
> brouka i sutr, naprogramovat funkcni aplikaci, postavit garaz... a
> jeste ve volne chvili treba vymaluje byt, vymeni vodovodni baterii a
> upece babovku.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Co jsem zatím měl tu čest poznávat svět, řekl bych, že Ferdové Mravenci mohou
existovat, ale málokdy pokrývají dokonale všechny tři základní oblasti lidské
činnosti: fyzickou, duševní a duchovní práci.
  Tím chci říci asi toto:
  Existují nepochybně F.M., kteří dokážu dlaždit, pokrývat, zdít, udělat
vodovod, opravit auto, zahrát si tenis nebo fotbal, uklízet, přestěhovat
nábytek, vykopat studnu... Zkrátka budou vynikající v jakékoliv činnosti spíše
fyzického charakteru. K tomu mohou mít třeba počítač, který si dokážou sami
udržovat, ale pochybuji, že budou hloubkovými C-writery :-).
  Dále existují F.M., kteří mají současně doktorát z biologie, chemie, fyziky
včetně jaderné a matematiky. Jsou schopni se s vámi pobavit na téma fluktuací
gluonových polí stejně dobře jako partenogeneze Apis Mellifera nebo třeba
katalýzy esterifikace polynenasycených mastných kyselin. Možná, že si tito lidé
ještě dokážou také spravit vodovod, ale na dláždění, stavbu garáže či výkop
studny si raději najmou někoho z té první skupiny :-).
  Nu a ta třetí skupina čítá umělce, ať už autory či interprety všemožných
umění, duchovní, různé teology, kněze či jiné profese z tohoto typu. Pár jich
taky znám a až na řídké výjimky jsou to lidé skutečně "s hlavou v oblacích",
kteří si těžko poradí s kapajícím kohoutkem a co počítače se týče, raději ho
vůbec nemají a maily jim posílá a předčítá nějaký "důvěrník". Sport jim
většinou taky moc neříká (nejsou-li to zrovna baletky či baleťáci :-) ) a
většinu dne prosní s otevřenýma očima. Přitom mohou opět vykazovat
"Ferdovitost", např. v tom, že po skončení bohoslužby jdou malovat ikony,
zahrají si na nějaký nástroj nebo napíší pěknou báseň :-). A to vše taky mohou
umět velmi dobře.
  Ale "Ferdu", který by skutečně _mistrovsky_ zvládal alespoň jeden obor
z každé z těchto tří skupin, jsem za tento život ještě nepotkal.

  S pozdravem Pavel Troller