Energetická úspornost

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Listopad 9 23:11:22 CET 2007

--- Petr Simek <psimek@jcu.cz> wrote:

> Bla bla - nejak se Vam to pomichalo. Psal jsem ze nevidim velkou
> usporu
> mezi CRT a LCD . V praci mam 19" LCD NEC zere kolem 60W , doma mam
> 19" CRT
> Samsung zere kolem 80W . Ja tam zadnou velkou usporu nevidim.

No neviem, ja mam doma LCD Samsung 22" (225BW). Ano, spotreba nezavisi
od okamziteho zobrazovaneho motivu, ale silne zavisi od sily
podsvietenia, teda jasu. Cez den, alebo na filmy, sem-tam hry ( :-) )
pouzivam vyssi jas - spotreba je 20-21W. Na vecer si jas o cosi
stahujem a spotreba je 16W. (Aby nedoslo k nedorozumeniu, jas si
stahujem kvoli ociam, nie kvoli uspore za energiu).

Stary 15" CRT Hansol mi zral okolo 65W a tiez to zaviselo od jasu, ale
sa hmlisto pamatam, ze ani pri tmavom obraze nesiel pod 50W (uz ho
nemam, nemozem premerat).

Tak teda ja vidim velku energeticku usporu vymenou CRT za LCD.

miro