RE: Energetická úspornost

Libor Valicek Libor.Valicek@merten.com
Pátek Listopad 9 11:37:38 CET 2007

Zdravím,

onehdá jsem tohle měřil a z 6ti PC, které jsem měřil byla spotřeba téměř shodná (+-10W) a to jsem bral PC staršího data i dvoujjádrové PC. Většina PC "žrala" kolem 110W.
Velkou úsporou byl LCD monitor, ale to jste již zmínil. Rozdíly proti CRT jsou velké. Rozdíly mezi jednotlivými LCD docela malé.
Velkou výhodou jsou notebooky (ale chápu, že pro studenty to asi nebude to nejlepší, i když já bych to bral).

Hlavně výhodou bylo, že můj NB umí měnit frekvenci CPU dle aktuálního vytížení. Při maximu (1,8GHz) byla spotřeba 40W, při snížení fekvence CPU to kleslo na 25W (800MHz).

Pokud vám firma nechce sdělit podrobnosti, zkuste vybrat jinou, je jich v Rožnově plno.

Jo a poznámka pod čarou: Doufám, že je na vaší škole již přežito chování některých vyučujících (pan M. a pan K.), kteří nám při vysvětlování látky vypínali počítače/proud bezpečnostním červeným tlačítkem, abychom dávali pozor... Což daným PC moc neprospívalo.

S pozdravem

Bc. Libor Valíček

R & D hardware

libor.valicek@merten.com

Merten Czech s.r.o.

Solutions for Intelligent Buildings´

Kvitkovicka 1533 * 76361 Napajedla * Czech Republic

Telephone +420 577 921 296 * Fax +420 577 921 296

Mobile +420 776 171 852

www.merten.com