Re: Energetická úspornost

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Listopad 9 08:42:29 CET 2007

Hmmmm až na to že ten wattmetr z Lídlu zrovna na tohle ukazuje úplně blbě,
kdysi se to tady probíralo. Mám ho taky :-))  Pokud měří opravdu přesně na
vrcholu periody, budou velké rozdíly mezi zdrojem s PFC a bez něj, s různě
velkými filtračními kondy ...
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 09, 2007 8:32 AM
Subject: Re: Energetická úspornost

Nedávno jsem si koupil v Lidlu ten pěknej měřič spotřeby do zásuvky za
300, pro porovnání spotřeby jednotlivejch PC je to ideální - zajděte
si do tý firmy a vyzkoušejte.

Jen tak pro zajímavost - změřil jsem si spotřebu několika PC, PIII 800
MHz, Celeron 1300MHz, AthlonXP 2000+ (1666 MHz) a Athlon XP 2500+
(Barton 1800? MHz). Athlony jsou docela žrouty, zatímco Intely berou o
dost míň - mnohem míň než by odpovídalo rozdílu frekvence / výkonu
CPU. Jestli to někoho zajímá, tak se přihlašte, udělám podrobnější
měření a nahodím čísla ;)

Samozřejmě jsou to už historický procesory, dneska koupíte v drogerii
úplně něco jinýho.

Taky jsem zkoušel, co udělá se spotřebou zátěž CPU - nic moc, na
celkový spotřebě PC se to projevilo tak do 10%. Zajímavej byl i test
PC v úsporným režimu - opět nic moc, pokles o cca 5W, teda pokud jsem
v BIOSu vybral "S1". Pokud to bylo "S3", klesla spotřeba skoro na
úroveň stand-by.

P.K.