PIC spolehlivost

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Listopad 5 20:25:17 CET 2007

Kdysi davno, jsem si na pokusnou desku zapojil PIC16C84 a reset jsem
pripojil jen odporem k Vdd. Na desce bylo pomerne dost kapacit na
napajeni a kdyz se to vypnulo, tak napajeni spadlo na nejakych 0.6V a uz
to nic nechtelo zrat (polovodicove prechody) a tak tam tohle napeti
zustavalo pomerne dlouho. Kdyz se ale v takovem stavu znovu pripojilo
napajeni, PIC se rozbehl kde chtel, nezresetoval se. Zkratka spatne
osetreny reset a omluvit mne muze jen to, ze tenkrate jsem mel PIC v
ruce prvne a teprve jsem si to zkousel a ucil se ;).

A ted si vezmeme Vasi situaci, kdy chcete reset nechat jen interni. Pak
bych volil ranu jistoty a tou je zapnuty BOD (BOR). Pokud ovsem
zajistite nabeh napeti a to ze se nestane neco podobneho, jako jsem
popsal, a napajeci napeti bude za vsech okolnosti v mezich a bez chyb,
pak BOD nepotrebujete. Osobne bych volil ten BOD.

O jak velkou zasobu jde ? Protoze pro par kousku bych nepremyslel ani
moment, premyslet o tom by mne asi donutila jen opravdu vyrazna uspora
(a receno ciste obchodne, aby nekolikrate pokryla i pripadne problemy,
ktere si tim muzu nadelat).

--
Jiri Bezstarosti