OT: Pomoc s překladem

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Květen 31 14:26:35 CEST 2007

Chcelo by to kontext.

- device - to je lahke, pozrieme sa k elnecu (chvilu mi trvalo kym sa mi
podarilo prepnut na slovencinu, dobre ste schovali tie vlajocky) - pisu
"Zoznam Podporovaných Obvodov" (ta kapitalizacia je trocha neobvykla v
slovencine, ale nech). Este kuk ku konkurencii... Hm, ti pisu
"Podporované součástky"... Mno...
Inak ja osobne razim pojem mikrokontrolér, mcu je fajn, clovek sa
nenapise, ale obavam sa ze nie kazdy vie co to znamena. Ale bol som uz
sfuknuty, ze po slovensky je to spravne "mikroradič" lebo je to tak v
tucnych slovnikoch co pisu storocni dedovia z Jazykovedneho ustavu
Ludovita Stura... Pritom ocividne ide o spotvoreny cesky vyraz
"mikrořadič"... ale ked uz sme pri tom, co vlastne to "řadič" znamena, z
coho to pochadza, je to pribuzne "řazení rychlostí v autě" alebo tak nejak?

- debugger je jasny odvšivovač... :-) Asi nechat tak, ale ak mam byt
uprimny, ja mam rad novatorstvo a hranie sa s jazykom a vobec, mohla by
to byt sranda keby sme tu prave na hw.cz (kde inde?) zaviedli zopar
novych pojmov...

- self-powered - samonapájané, hm, to je dobra blbost... asi to chce
kontext a pouzit opis

- switchover - prepnutie, znova podla kontextu

- nie nahodou bit-bang? Bit-banging (niekedy aj bit-bashing) je postup
ked sa nejaky seriovy tok alebo ina sekvencia na jednotlivych pinoch
vytvara priamo procesorom (vid SW UART, alebo SW I2C) a nie nejakym
dedicated (ako toto prelozime?) hardwarom ci hardvérom. Preklad
samozrejme netusim.
Tento isty pojem sa v davnejsich casoch pouzival aj na "optimalizaciu
programu do posledneho bitika", ale dnes jednak taki co toto robili uz
vyhynuli, a druhak ten prvy vyznam prevladol.

wek