OT:Zena za volantem

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Květen 29 08:14:22 CEST 2007

29.5.07, jan.kuba <jan.kuba@seznam.cz>:
> Nádhera to tu sledovat!  :-(
> Taky si ale přihřeju, než to admin utne. A že to zarazí brzy, byť je to
> označené OT!
>    Dokud nebylo v zákoně  o telefonování za jízdy, nikoho by ani
> nenapadlo se tu vzájemně osočovat. Proste to byl standard, někdo to
> zvládal, jiný ne. Když ale někdo volal, bylo to OK, protože no nebylo
> zakázané.

E-ee, mě by to vadilo zákon nezákon. Ale abych se s někym hádal po
mejlu, to zas ne.

> Co já vidím za volantem kuřáků a "svačinářů" je snad kouření
> za jízdy méně nebezpečné než telefonování?  Na přikusující cheba nikdo
> očkem nepohlédnete, než jej strčíte do pusy? To je ale v  pořádku že?

Když jsem jel s bráchou a von jednou rukou startoval a druhou
rozbaloval mysli tyčinku, tak jsem ho taky jebal.

> [...]
> radím, naviguji - nebo sdělení nějaké závažné zprávy mě může jistým
> způsobem "rozhodit" . Protože se znám, tak se prostě do takových hovorů
> nepouštím. To ale neznamená, že někdo jiný je stejný jako já! Druhému to
> třeba nečiní žádné problémy, naopak rozhovor ho může příjemně naladit.(
> byť mu nadává šéf, nebo se dozvěděl o úmrtí tchýně)  Takže souhlasím s
> tím, že řidič  s telefonem u ucha , konfigurující GPS a přitom
> popíjející cocacolu a třeba ještě  při tom vykuřuje může být mnohem míň
> nebezpečný pro okolí, než uvědomělý  řidič, který se jen a jen plně -

Jestli přitom stíhá řadit, točit volantem a ještě zapínat blinkry,
proč ne, je to jeho problém. Ale všim jsem si, že telefonující řidič
právě na ty blinkry zapomíná, resp. už prostě nemá volnou ruku. Pokud
nepatří mezi machry (a to nemyslim ironicky), který uměj držet telefon
ramenem ;) Já to neumim. A za jízdy obvykle netelefonuju.

Taky nechápu řidiče, který stojej s autem, berou do ruky telefon,
vytáčej číslo a do toho startujou - to je přece ideální situace
vyřídit si hovor než se rozjedu.

> ovšem zapomíná  při tom používat hlavu. Vždy
> je to o tom konkrétním člověku a jeho schopnostech a zkušenostech. Proto
> bych si taky nedovolil nikoho soudit a už vůbec ne na základě nějakých
> obecných zkušeností z terénu, nebo dle popisu z konve.  Z pár příspěvků
> tu totiž zavání známé rčení "podle sebe soudím tebe"...  já to tak
> cítím. Neznamená, že když na to nemám já, že zákonitě ani ten druhý !

Na druhou stranu je fakt, že když má někdo najeto 600 000km a jezdí
fakt hodně, tak by se mu rozhodně vyplatila handsfree sada. Dneska
letěj ty s modrým zubem, co se špendlej za ucho, některý lidi ji snad
sundávaj až když jdou spát ;)

> Jinak jsem zvědav, kdy to tu opravdu někdo utne,  pře to, že venku leje,
> tady začíná tu bejt dusno :-(

P.K.