Vyber procesoru pre buducnost

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Květen 28 20:17:43 CEST 2007

Zkuste se podivat po ARMech, dela je spousta firem a existuji ve spouste
variant s ruznou vybavou. Myslim, ze ARM tady budou nejmene stejne
dlouho jako x51 a ze z nich bude stejna legenda.

Mam po ruce AT91SAM7S256 (coz je vec spise mensich aplikaci - i kdyz
tady zalezi na uhlu pohledu), ale mam na stole i desku s S3C2440 na
400MHz s 64MB SDRAM obsahujici snad vsechny periferie co si muzete prat
(vcetne radice barevnych TFT displeju, jen ta CAN na nem neni). Mam ale
i jine typy ARM, v tomhle jsem asi neco jako sberatel ;). Urcite nemohu
rici, ze bych o ARM vedel tolik co o PIC, ale neda se nic delat, clovek
se musi stale ucit.

Rozsah ARM je obrovsky a treba kompilator C zdarma nemusite hledat
dlouho. Na vetsich typech ARM bezi i LINUX. V kazdem pripade ARM nejsou
veci jednoho vyrobce a kdyz na ne vsadilo tolik firem, snad vedi co cini.

--
Jiri Bezstarosti