Od jakeho veku se da zacit s elektronikou ?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Neděle Květen 27 12:34:37 CEST 2007

> Zdravim, mam skoro 5 leteho syna a premyslim, zda s nim mam zacit obcas
> nekdy neco pajet, ... . Problem je, ze v tomto veku jeste neovlada cteni,
> ale kreslit jiz dokaze nejake znacky pochopi taky. Chci se tedy zeptat
> zkusenejsich, zda zacit a pripdne s cim ?

Necteni asi nebude na zavadu, koneckoncu Papert a jeho naslednici (i
v CSSR) zacinali s programovanim v LOGU prave u petiletych deti. Slo
jim to skvele, taky jsem takovyho kluka toho veku znal a mastil to na
klavesnici ZX Spectra uplne skvele (jen nevim, jak se pak v 1. tride
dival na psaci pismena podle normy z roky 190x).

Nejvetsi riziko je asi prilis chytry dite jako vysledek, ale k tomu
by pripadne doslo mozna i bez elektroniky. Ja jsem byl prilisne rane
specializace uchranen, trafopajku jsem dostal az v 9 a do 15-16 jsem
s ni, anzto mi byla utajena dulezitost tuny kalafuny, beztak moc
nekamaradil a tak jsem akorat blikal s LEDkama na nepajivem poli od
Svazarmu.

To kamarad s dedicnou zatezi (pradeda zamecnik, deda asi strojar,
tata strojne/elektro/pocitacovy vseumel) uz v 10 letech vyrabel veci
jako katapult ovladany mysi od Amigy (tak dneska je to sranda, ale
tehdy hezky v TTL...). Clovek je to bezva.

ZdraviM.P.