Poradte jake PC - deska procesor...

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 16:36:28 CEST 2007

Uplne jednoduche - ve zdroji jsou dva chladice ( muj zdroj byl nejaky
MYCASE 400W - standardni koncepce) jsou to pomerne tenke skoro plechy z
hliniku nahore profilovane.
Ty jsem vymontoval a  nahradil o neco silnejsimi plechy se stejne
vrtanymi dirami. Nahore je plech ohnut do praveho uhle - oba plechy ve
stejne rovine. Na tento plech je nasroubovany dalsi hlinikovy pas,
tentokrate sily 8 mm  a velikosti  pudorysu zdroje ( aby se vesel
dovnitr na horni stenu)  Tento profil je kus  duraloveho materialu, a na
zadni strane zdroje "vycuhuje" jeho cast. Na tuto cast je nasroubovan
profilovy chladic, ktery ma rozmery jako cela zadni cast zdroje. Spinac
230V jsem vyradil. Pri zkouskach a zatezi 12A na 12 V vervi se chladic
otepli asi na 30-35 stupnu, dalsi soucastky uvnitr zdroje jsou vesmes
studene, krome  tlumivek.. ( ta prislusna na toroidu byla docela tepla )
Zdroj takhle bezel asi 14 dni bez problemu.
Jeste jsem zkousel k tomu  5V vetev  zatizit 20A ( kousek spiraly z
topidla - svitila jak zarovka)  pak se chladic otepli asi na 45-50
stupnu . Uvnitr zdroje jsem na chladic dal takovou tu mechanickou
tepelnou pojistku z mikrovlnky ( 65 stupnu)
Upravoval jsem takhle uz dva zdroje ( za asistence frezare)  a nikdy
nebyl problem v provozu.
Tranzistory v primaru jsou v provedeni plastovem,  diody na sekundaru
tez, v jednom zdroji byla ta velka dioda s kovovym kridelkem, tak jsem
ji nahradil plastovou.....
Jo a preventivne jsem zvetsil chladic na  7809
V mem pocitaci je takový ATX 200 W zdroj v provozu uz 6 let ( nedavno
jsem preventivne menil par elytu)  Ten celeron 1,4@1,75 mam take chlazen
pasivne - cely bok skrine je z zebrovaneho chladice  ( dva dily)   a HDD
je  prisroubovan  do druheho boku "naplacato"  a naproti nemu je venku
opet velkoplosny zebrovany chladic.  V PC se toci jen HDD :-)