Poradte jake PC - deska procesor...

Ing. Martin Hankovec martin.hankovec@ceskearchivy.cz
Čtvrtek Květen 24 12:07:04 CEST 2007

Zdravim,
jenom mou praktickou zkusenost z upgrade (upgradoval jsem na Core 2 Duo,
deska ASUS):

- nove chipsety od Intelu uz nemaji PATA radic, na desky se pridava od
jineho vyrobce (JMicron). To vadi spise v Linuxu. Jinak to znamena, ze na
deskach uz byva jen jeden PATA radic (2 disky)
- HD Audio: uz jsem zazil leccos, ale tohle jsem necekal: dokonce i na
strankach vyrobce audio chipu psali, ze to muze v nekterych aplikacich
praskat (mne to dela u televizni karty) a jejich reseni je pry stahnout
ovladace hlasitosti na mensi uroven (samozrejme nepomaha). Jinak ve vetsine
aplikaci asi chodi
- Intel Core 2 Duo: pocitejte s tim, ze nektere (spousta) aplikaci umi
vyuzit pouze jedno jadro, sice i tak to bezi docela rychle, ale pulka
procesoru se flaka. Nektery software nemusite rozchodit dobre
vubec.Kuprikladu soft s mou televizni kartou Hauppauge WinTVPVR350 se
zasekava a je celkove nepouzitelny, i kdyz drive na Celeron 2,4GHz chodil
skvele. Po prvotnim soku a biti do hlavy za nakup tohoto procesoru jsem
navic zjistil, ze i ve WinXP jsou chyby (i kdyz byly udajne opraveny v SP2).
Jenom perlicka - na podpore u MS mi dokonce technik tvrdil, ze 2 jadra
nejsou ve Win XP Home podporovana (z toho nakonec slevil, ale stejne
nepomohl). Proste nektere softy chodi divne.

Takze bych Vam doporucoval si zjistit, jestli Vami primarne pouzivany soft
vyuzije obe jadra procesoru.
S pozdravem
Martin H.