Re: - účinnost Peltiera - bylo: 800W trafo pro spínaný zdroj

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Květen 24 00:12:52 CEST 2007

Nechce se mi to pocitat... fakt je, ze chladice piva nepracuji jako
prutokove ve smyslu ze by se okamzity prutok piva chladil primo chladicim
agregatem a kompresor zapinal synchronne s pipou. Ty kompresorky maji prikon
par desitek W. Kdyby bylo pouziti Peltierovych clanku tak vyhodne, jiste by
se toho nekdo chytil. Zatim se to pouziva na pseudochlazeni limonad v aute.
Moje poznamka o pouziti spinaneho zdroje byla spis ve smyslu, zda pro tento
ucel neni lepsi pouzit primo jen sitove trafo a usmernovac.... ucinnost bude
ve vysledku podobna.
AZE

----- Original Message -----
From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 23, 2007 9:08 PM
Subject: RE: - účinnost Peltiera - bylo: 800W trafo pro spínaný zdroj

Pane Zeravíku, dumaje o malém průtokovém ochlazovači piva ze soudku, myslel
jsem si na Peltiera, myslíte že to má smysl ???
Jak by se to dalo spočíst - mám teplotu v soudku 20°C, rád bych aby teplota
zlatého moku byla tak 7°C (sedmý schod) a průtok tak 1 litr za 30 sekund ?
Myslel jsem připájet tenkého měděného hada na studenou stranu nějakého
Peltiera.
Je ta úvaha zcela zsestná z hlediska účinnosti ?
Děkuji za odpověď a pevně věřím tomu, že bude zajímat i ostatní diskutující,
byť se poněkud odchyluji od vlákna.

L. Kručinský