RE: - účinnost Peltiera - bylo: 800W trafo pro spínaný zdroj

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Květen 23 21:16:46 CEST 2007

verim ze sa nekopnem, je to len z hlavy :-)
Ak ma pivo porovnatelne vlastnosti ako voda tak na ochladenie 1kg kvapaliny o 17K potrebujeme odviest
Q = 1kg * 17K * 4.2kJ/K = 71.4kJ tepla
Potrebujeme ho odviest za 30 sekund, takze vykon (ak by bol konstantny) bude
P = Q / t = 71.4kJ / 30sec = 2.38kW
Podla praktickych skusenosti s chladenim elektroniek to radovo zhruba sedi :-)
b.