Re: nascanování smluv

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Středa Květen 23 20:55:52 CEST 2007

Můj foťák (Minolta A200) neumí TIFF, jen JPG nebo RAW. Ten RAW má cca 10 MB
a to už se mi fakt nechce přetahovat z karty, navíc bych musel pouštět další
program pro převod do TIFFu. Že má z principu JPG neostré hrany, to neřeším.
Mám standardně nastavené max. rozlišení a max. kvalitu. Ona ani optika neumí
přechod černá - bílá mezi dvěma sousedními pixely. Trochu se to ještě dá
vylepšit doostřením, ale ta ostrost mi fakt stačí.
Jen černá a bílá, to nejde.Přece jen tak malé ty pixely nejsou a písmenka
pak mají okousané hrany. Pro vyhlazení hran je nutné nechat aspoň 16 odstínů
šedé a u barevného stačí 256 barev. Takže optimální je nakonec z toho pro
archivaci udělat GIF.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Lukas Grepl" <L.Grepl@sh.cvut.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 23, 2007 8:13 AM
Subject: Re: nascanování smluv

> Digifoťáky uměj BMP? Když už tak nejspíš TIFF - ale 8Mpix fotka bude
> velká jako... no hodně. Nejde o místo na kartě/disku, jako spíš o
> náročnost na PC (CPU, RAM) při zpracování.

Ad narocnost zpracovani - to je myslim docela zcestna uvaha. Prvni, co
nejaky graficky prohlizec/editor udela je, ze kazdy format dekomprimuje
do ciste bitmapy/pixmapy. Takze narocnost dalsiho zpracovani bude uplne
stejna. Pri tom nacitani by se dalo polemizovat o tom, jesli je
rychlejsi nacist 24MB TIFF, ktery nema vetsinou kompresi zadnou a nebo
3MB JPEG, ktery se musi pomerne slozite dekomprimovat, nicmene myslim,
ze to take vyjde v podstate na stejno.

Lukas Grepl