RE: Relé pro zpožděné připojování sítě

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Květen 23 13:11:02 CEST 2007

To nejsou testy, ale zpetne automaticke zapinani na VN, nicméně me s tim
energetici pekne ser..., po vcerejsi bource nam odeslo cca 6 spinanych
zdroju u ruzních radii a prave diky této vychytavce :-(

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Krafcik
Sent: Wednesday, May 23, 2007 12:30 PM
To: HW-news
Subject: Relé pro zpožděné připojování sítě

Dobrý den,

během včerejší bouřek nám v širokém okolí vypadla elektrika a pak se asi
hodinu děly divné věci, které jako laik interpretuji tak, že elektrikáři
testovali, jestli se zkrat "pustil" tím, že zkoušeli pouštět do
jednotlivých fází napětí. UPS a motory se dost divily.

Napadlo mě použít relé se zpožděným sepnutím, jako prodává Moeller pod
označením Z-ZRxx. Používáte je někdo? Mám strach, aby nereagovali na
mikrovýpadky kolem 0.1-0.25sec, které se u nás poměrně často vyskytují.
Nerad bych, aby mi takové pidivýpadky odpojovaly několikrát za den
elektriku.

Pavel Krafčík