Normy

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Květen 22 22:31:00 CEST 2007

Puvodni zprava ze dne 22.5.2007 od Sudovec:

> ad 2. cena za prodej standardu/normy
> Myslím, že ceny za české normy nejsou nijak zvlášť vysoké. Prostě
> ten normu chce, si jí buď koupí a nebo vypůjčí v knovně

A ja si myslim, ze ceny CSN jsou zvlast vysoke. A soucasne si myslim,
ze zakon by mel byt kompletne zdarma, jak uz jsem napsal.

Ono nic neni zdarma, to ja samozrejme dobre vim. Ovsem tohle je vec,
kterou bychom meli vsichni platit ze svych dani. Jinymi slovy, me jako
danovemu poplatnikovi se nelibi, ze stat po me pozaduje neco, kdy ja
musim zaplatit vubec za informaci, abych se dozvedel, co po me
pozaduje.

Dokazu pochopit, ze nekdo jiny, kdo normy nepotrebuje, z principu
nesouhlasi s tim, aby je ze svych dani platil. Ja zase nesouhlasim s
tim, ze ze svych dani platim spousty jinych veci, ktere platit nechci.
Jestlize stat vyflusne zakon, ktery je pro me zavazny, a zaroven mi
taji casti tohoto zakona odkazy na placene normy, ktere navic zakazuje
kopirovat, je to nefer. OK, pak at jsou treba ucetni nebo danovi
poradci nebo vsichni podnikatele ve stejne situaci, kdy si musi danovy
zakon za mnoho tisic korun koupit a nesmet jej kopirovat.

Stejne jsem presvedcen o tom, ze s penezi vydelanymi na techto normach
je nehospodarne nalozeno. Proste a jednoduse z duvodu, ze kdyz ma neco
v rukou stat a tedy urednik, je to vzdy velmi nehospodarne.

Hlavne at mi nikdo nevyklada, ze desitky korun za stranku obsahujici
jeden nakres od ruky a nebo nekolik radku ohromne velkeho pisma jsou
naklady na tu normu. To bych se nasmal. Snad uplne vsechny normy kolem
elektroniky jsou harmonizovane a tedy jednoduse prelozene z evropskych
norem. Tohle je velmi slusna trafika pro mnoho uredniku...

Bylo by ferove neplatit vubec zadne dane a platit si kvalitni sluzby,
ktere mi stat poskytne za uplatu, a ktere ja vyuziju.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz