Normy

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Úterý Květen 22 09:33:08 CEST 2007

On Tue, May 22, 2007 at 08:42:27AM +0200, Pavel Poucha wrote:
> Dobrý den,
>
> Normy závazné nejsou, ale z mechanismu zajištění např. bezpečnosti
> vyplývá, že jejich dodržení je nejjednodušší cestou, jak vyhovět zákonu.
>
> Velmi zjednodušeně např. k bezpečnosti: Výrobce musí zaručit, že
> zařízení je bezpečné. Udělá tedy nějaká měření. Pak ale musí rozhodnout,
> jestli to co naměřil bezpečné je nebo ne. A to udělá jednoduše právě
> porovnáním s příslušnou normou.

Trochu nechapu, proc do toho vsichni tahate bezpecnost.

Normy jsou predevsim aby se zajistila vzajemna kompatibilita
a srovnatelnost jednotlivych veci. Takze proto jsou normy, ktere
definuji, jake rozmery maji mit jednotlive sroubky (aby bylo
mozne pouzit sroubek od vyrobce A v pristroji B), nebo dokonce
definuji jak maji vypadat bibliograficke citace (aby se v tom lidi
vyznali).

Zpoplatnovani normem a standardu mi prijde jako svinarna, protoze
to zvyhodnuje "velke ryby", kteri chteji "delat velky byznys" proti
napr. fandovskym projektum, atd.

<PT>

P.S. Velmi komicky v tehle souvislosti vypada snaha Microshitu
"standartizovat" jejich Open XML format, i presto, ze je jasne,
ze jediny, kdo bude format podle tohoto "standardu" schopen
implementovat bude jen m$. (mmchd: http://www.abclinuxu.cz/blog/uf_ja_nechci_blog/2007/5/21/180863)