Banány

BuFran BuFran@seznam.cz
Neděle Květen 20 09:09:54 CEST 2007

Zdravím konference,

   Po dlouhé době studia a nedostatku casu se vracím k bastlení, a
zjistuju, ze mi schazi mericí kabely. Vzhledem k tomu, ze vim, ze se to
zde probíralo, ale nemuzu to v archivu najít, rád bych se tedy odborníku
zeptal, jake kabely a banány by mi doporucili pro mericí prostredí.

Kabely jsem si vybral v GESu typy SKM 1,0 (1mm2) a SKM 2,5 (2.5mm2)
oba jsou propagovany jako silikonove ohebne, jsou vhodne pro mereni ?

Nicmene mam velke dilema jake bananky k tomu aby:
- mely urcitou izolaci - abych je mohl drzet rukou kdyz budou na 500V :)
- nizky prechodovy odpor a dobre korozni vlastnosti
- byly pajeci (sroubovacim neverim - upadeny drat pod napetim ktery se
  vysune ze svorky v okamziku kdyz svorku drzite neni zrovna prijemny ...
- byly mechanicky odolne - mel jsem plastove ktere jsem v ruce za par
  let v pohode rozdrtil ... tedy nejlepe nejaky mekky plast - aspon se
  taky nebude kabel uvnitr na hrane lamat ...
- byly dostupne u globalizatora (slon, ges, sos) v Brne
- byly rozumne cenove sehnatelne

Dlouho jsem hledal a stale nemuzu nic najit. Co se mechaniky a
elektriny tyce, libi se mi svorka GPNI4 v GESu - zlato a pajeci, a jsou
velmi podobne tem co mam, ktere se osvedcily ... ALE nemaji izolaci,
nicmene je tam zavit ale neni jiz psano jaky dil jako izolace se k nim
hodi ...

Ges taky ma BUELA 30K ktere vypadaji obstojne, ale podle obrazku tezko
soudit a uz vubec nechapu jak se rozebira a paji ... a jake by s nimi
byly zkusenosti v realnem provozu ...

Co pouzivate Vy ?

--
S pozdravem,