Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Čtvrtek Květen 17 08:57:54 CEST 2007

Panove, panove, nechcete se drzet radsi elektroniky? :-) To si
opravdu myslite, ze za stovky let, co se lepta med (zprvu pro
tiskarske ucely), by nikdo neprisel na lepsi leptaci cinidla, nezli
jsou ta v soucasnosti pouzivana?

Pro uplnosti - zredena (akumulatorova) kyselina sirova s medi
nereaguje, pouze koncentrovana (96%) a za horka. A horka
koncentrovana kyselina sirova, to je previt, sezere prvni motiv, jako
hlavni chod si da vsechnu med a nakonec jako zakusek ten laminat.

Oleum je roztok oxidu siroveho v koncentrovane kyseline sirove a o
jeho agresivite bych nemel take zadne pochybnnosti, ale ze by leptalo
med, to bych se divil.

J. Hanzal