Re[2]: ELOXOVÁNÍ Al bylo: Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Mirek mi3@centrum.cz
Čtvrtek Květen 17 08:44:07 CEST 2007

HCl+H2O2+H2O  hliník neleptá; po vložení cca 2cm Cu drátu ano a dobře

běžný hliník šedne (odstín závisí na koncentraci HCl+H2O2)

dural "přejetý" krubším šmirglem se vyeloxuje do známé podoby stříbrného čelního panelu s vodorovnými rýhami ( to tím šmirglem)

Vedle mám nádobu s vodou, je vhodné proces dělat ve více krocích aby se předešlo přehřátí a nechtěnému ztmavnutí Al

Koncentraci nutno zkoušet, pro každý materiál je to jiné - a venku :-)

Vhodné i pro jednoduchou "neutrální" úpravu hliníku; zmizí různé odřeniny atd., získám šedá až tmavě šedý povrch

Mirek