Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Středa Květen 16 23:28:12 CEST 2007

To som vyviedol kedysi dááávno. Strčil so leptať plošík do 65% HNO3
(neriedenej). Vybehol oblak dymu a z misky som vybral iba sklenné vlákna z
laminátu. Viac tam nezostalo ...

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 16, 2007 2:10 PM
Subject: Re: Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

> Hezký den,
>
>     dneska leptám v chloridu, času je dost a nesmrdí to tolik. Je to věc
> názoru. No ale pokusy jsem dělala to zase ano. To jsem ještě plošáčky
> malovala acetonovou barvou a hezky široké. Takže nic nehrozilo. Dostala
> jsem radu že se dá leptat v kyselině a peroxidu. Nu což, koupila jsem
> kyselinu a peroxid. Kyselina něco kolem 90% (tuším, je to už moc a moc
> dávno, ještě na střední škole) a peroxid 30%. Míchání 1:1 bez vody ...
> to se děli věci :-))))

Zdravím,
  to ne, kyselina nemohla být 90%, dýmavá HCl má nějakých 35% a víc se jí
do té vody napěchovat nedá :-). HNO3, ta ano, ale ta zase nepotřebuje ten
peroxid. Řekl bych ale, že vložit plošák do 90% HNO3 by bylo velmi
riskantní,
asi by to blesklo, zahromovalo a nebyl by už ani ten podklad :-).
    S pozdravem Pavel Troller