Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Středa Květen 16 10:58:57 CEST 2007

"Od oka do oka"   :-))

Je mi jasné, že to asi nikto nebude presne merať. Ale tak "*/- autobus"
Ja často som takto "od oka" kyselinu neriedil vôbec a od oka do nej cvrkol
peroxidu, aby to leptalo. Tiež to funguje, no dosť agresívne.
Tej kyseliny a peroxidu "od oka" v akom pomere ?

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 15, 2007 9:53 AM
Subject: Re: Leptanie FeCl3 vs. HCl+H2O2 (Was:co se deje s chloridem)

--- Milan Mlynarcik <milan.m@centrum.sk> wrote:

> Pri akej koncentracii to da cas tych 10 minut?
> Ja som doteraz pouzival asi zbytocne vela (= kratky cas), niekedy mi
> to az
> vadilo.

Od oka :-) Do misky nalejem vodu tak, aby bol plosak zaliaty. Potom
"cvrknem" kyseliny, nasledne peroxidu. Ak med hned zmeni odtien len
malo, tak este prilejem. Chvilu pockam, ak sa mi zda, ze sa takmer nic
nedeje, prilejem po troche opat.
Vysledny cas mi takto vychadza ako-kedy, tak 5 - 10min (10 je skor
maximum).

miro