DVB-T prijimac (otazky zaciatocnika) :-)

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Květen 15 20:23:16 CEST 2007

Pokojove anteny, ktere jsem nakoupil v mnozstvi vice nez malem v akci EW
slouzi vsem ku spokojenosti. Ja ji mam u okna, ale i kdyz ji vezmu do
obyvaku a postavim na PC a stoji ji v ceste zevni panelova stena s oknem a
dve syporexove steny s vnitrni mrizi s oky cca 10x10 cm, tak v Praze v
Michli, jsa utopen pod magistralou beru vpohode. V pripade obyvaku na PC
musim zesilovac vytocit na max. Vypadky nejsou.
Jindra Polivka

> V obraze nic videt neni, obraz budto je nebo neni. Prave kvuli odrazum je
> DVB-T system zalozen tak, jak je zalozen a jakekoliv odrazy do doby trvani
> guard periody jsou neskodne. Napriklad ve skole, kdyz mericem DVB
> nachytame
> signal 25. kanalu, je tam mimo Zizkova videt jeste pomerne velky peak ve
> vzdalenosti 16,3km.
Není to až tak, že signál buď je a nebo není. Problematický signál např.
často kolísá (takže je, je, není, je, je, je, není, ...) a nebo je citlivý
na různá rušení z okolí (projíždějící auta, zvonek, zapnutí vypínače atd.) a
obraz většinou po takovéto události rozkostičkuje. Z vlastní zkušenosti mohu
říct že většina indoor antén jsou hrozné šmejdy za velké peníze, jejich
citlivost na užitečný signál a potlačení nechtěného signálu jsou naprosto
mizerné. A vestavěný zesilovač většinou jen vše zhorší. I přesto je ale
spousta míst, kde bude takováto anténa, alespoň nějakou dobu, uspokojivě
sloužit. Až dojde k drobné změně okolních podmínek, začnou se dít divy.

> Prave proto zrovna na DVB-T zacina "narodni obrozeni" silenych pokojovych
> anten. Proste to na ne funguje, ackoliv analog by se ve stejnem miste
> nedal
> na pokojovku vubec koukat.

A toho se právě bojím, lidé kteří se na pokojovku spolehnou, budou dříve
nebo později většinou zklamaní. Mimochodem, přidělované výkony a kóty
vysílačů v ČR se stanovují pro pokrytí VENKOVNÍ anténou ve výšce 10m nad
terénem, při použití indoor antény pro Vás publikované výpočty pokrytí vůbec
neplatí.

Doporučuji přečíst si článek o anténách na www.digizone.cz spoli s diskusí
pod ním.

    S.