pul OT: Pripojeni k internetu - Irsko - Cork

Hfmcons hfmcons@seznam.cz
Pondělí Květen 14 18:34:24 CEST 2007

Hned, ale aby se pak Irové nestěhovali zase k nám ;-))
S pozdravem
                                Miloš Dašek

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, May 14, 2007 6:13 PM
Subject: Re: pul OT: Pripojeni k internetu - Irsko - Cork

Zdravím,
  já jsem forwardoval Váš dotaz do gsm konference s tím, aby odpovídali
přímo
Vám. Tím pádem do gsm nic nepřišlo. Odpověděl Vám někdo odtamtud ?

> Prochazel jsem weby irskych operatoru a zjistil jsem, ze datovy pausal na
> predplacenkach neexistuje a GPRS je drazsi, nez EUROTEL GPRS roaming.
>
> Takze to udelam tak, ze nutne veci vyresim pres GPRS roaming (cca 260 Kc /
> MB) a mozna v meste nekde bude free wifi.

Doufejme.

> A mozna budu ubytovan v inteligentni rodine, ktera bude mit zasuvku na
> internet. Ve skole ma byt rovnez pristup.

Drzim palce :-).

> Jinak v Dublinu a GALWAY jsou internetove kavarny za 2 euro na hodinu,
> takze
> pakatel.
>
> Co se tyce drahoty  ... mas pravdu. Anglie je draha a Irsko jeste vice

Tomu se nerika drahota, ale "zivotni uroven" :-).

> Co se tyce inteligence .. porad rikam, ze prumerny cech polak slovak je
> inteligentnejsi nez prumerny anglican nemec ir.

Inteligence neni vse. Vymenil bych klidne o 20% nizsi prumerne IQ za ty
vlastnosti, ktere naopak nam (v prumeru brano) chybi: Poctivost, cestnost,
uprimnost, otevrene jednani. Par prikladu:
- Na venkove v Irsku jeste lidi nemaji ve spoustach chalup zamky. Rano
  odejdou, vecer se vrati a najdou tam vse, jak to tam rano zanechali.
- Kamarad na lavicce v parku zapomnel omylem "ledvinku" s mobilem,
penezenkou,
  doklady, klici... Vsiml si toho asi za hodinu, kdyz chtel neco z toho
  pouzit. S malou nadeji tam dobehl zpatky - bylo to tam, s jednim malym
  rozdilem: Nekdo to zabalil do igelitoveho pytliku (byl uz vecer), aby to
  nahodou pres noc nenavlhlo. Nechybelo nic, ani niklak v penezence :-).
- Vystava obrazu: Hlavni vchod, kde se vybira vstupne, je "za rohem", jsou
  to mala, nenapadna dvirka. Vychod je hned v cele budovy, jsou to velka,
  do siroka otevrena vrata. Lide chodi poctive malymi dvirky, plati vstupne,
  dostavaji jen jednoduchy listek, ktery nikdo nekontroluje. U vystupu nikdo
  nehlida, kdokoli se tam muze zamichat a prohlednout si to "gratis". Presto
  to nikdo neudela. Cech nevydrzi a pta se "biletarky": Jak to, ze u vychodu
  nikdo nehlida ? Ona: A proc by mel hlidat ? Lidi vedi, ze vchod je tady,
  tak prece nebudou chodit vychodem! To jsou divne otazky...
- Posledni priklad, ale zato bomba: Male parkoviste, kde se neda poradne
  manevrovat. Auta stoji vice radami a ti, co jsou v "hlubsich radach",
  nevyjedou, pokud jim neudelaji misto ti ve vnejsich. Reseni ? Auta jsou
  odemcena a vevnitr klicky. Kdo chce odjet, "prerovna" ostatni auta, aby
  mohl svym vyjet. Pro Cecha naprosto neuveritelne, tam naprosto realne.
  Jako z jine planety.
Tak co, co je lepsi ? Nemenili byste ?
    S pozdravem Pavel Troller