DCF hodiny v CPLD (prve vysledky)

Daniel VALUCH daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Květen 14 15:45:27 CEST 2007

takze uz chybaju len dve veci :-) Musim dokoncit ten BCD->BIN prevodnik a nahradit nim konstanty MIN_LOAD a HOUR_LOAD a pridat dve nastavovacie tlacitka.
Klikaci dizajn je tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dcf/vhdl/ a jeho fit do CPLD tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/dcf/hodiny_top_html_fit_sum.pdf
Mam dosku s XCR3512 takze som to kompiloval pre tento cip, zmesti sa ale aj do mensieho.

Srdcom prijimaca je dekoder DCF znaciek, ktory je realizovany podla principu nacrtnuteho M. Sinkom. Na zaciatku kazdeho bitu sa integruju tri 100ms useky. Podla toho sa vyhodnoti ci v tom case bol signal 1 alebo 0. Vzhladom na to ze sa signal integruje a limity su nastavene na 20/80% trvania malo by to byt pomerne odolne voci ruseniu. Zatial som to neskusal ale v simulatore to funguje pomerne dobre :-)
Ked sa prijme bit tak sa posle na vystup a potvrdi signalom FINISHED. Chyba v prijme je indikovana signalom ERR a zaciatok minuty (chybajuca znacka) signalom START_OUT. Ako to presne funguje je velmi dobre vidiet ked sa klikne na symbol DCF receiver.

Okrem toho tam bezia 3 citace (SEC/MIN/HR) ktore nezavisle funguju ako hodiny. Ak je z DCF prijaty spravny telegram tak sa citace loadnu prijatym casom. Vystup citacov je privedeny do PWM generatora, ktory bude generovat analogovy signal pre indikatory.

Este tam treba prirobit dve tlacitka na rucne nastavovanie casu a hotovo :-)

b.