hodnoty pro rychloměr

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Květen 13 18:11:30 CEST 2007

> Hezký večír,
>
>     jedna otáčka na kilometr to určitě není, protože pokud se tachometr
> nasadí na akuvrtačku co točí 500 ot/min tak 1 kilometr trvá asi minutu
> (plus mínus). Počítadlo kilometrů asi bude v pořádku (jak denní, tak
> celkové), protože obě poskakují, ale nevím jestli ručička rychlosti
> ukazuje správně a nebo si hodnoty cucá z prstu, křišťálové koule a nebo
> ještě jinak.  Starý tachometr našeho Škodylaku se odporoučel do věčných
> lovišť a tak se podařilo splašit jiný na vrakovišti. Jenže je otázka jak
> [...]
Zdravím,
  ale vždyť to je pak velmi jednoduché ověřit:
  1) Upnout do vrtačky, vynulovat tripmetr a zapnout současně vrtačku a stopky.
  2) "Jet" řekněme 10 minut. Přitom pozorovat ručičku - měla by ukazovat
     nějakou rychlost.
  3) Po 10 minutách zastavit a údaj tripmentru znásobit šesti. Mělo by vyjít
     to, co ukazovala ručička.
             S pozdravem Pavel Troller