OT: Kvíz na pátek

Pátek Květen 11 14:57:24 CEST 2007

Hezké odpoledne,

    ta horní ručička je skutečně klasický měřáček zapojený na
termočlánek. Jen je ručička poněkud bytelná a je schopná vydržet i
určitý tlak zespodu nahoru (kvůli padáčku).

    Dolní ručička je jen nastavení padáčku, je to indikátor.

    Vlastní padáček je zajímavá věc. Je to kousek plechu co se rytmicky
zvedá a zase padá dolů (proto padáček) no a když horní ručička ukazuje
menší hodnotu než dolní, tak se nic neděje a padáček běhá nahoru a dolů.
Pokud jsou ale v zákrytu, tak padáček narazí na horní ručičku a nemůžu
až nahoru, tak se jakoby zlomí a tím se překlopí prasátko a sepnou
doteky. Potom jde zase dolů a doteky se opět rozpojí. A tak pořád
dokolečka. Takže pokud je teplota rovná nastavené, tak na výstupu
regulátoru jsou impulsy, pokud je nižší tak je dotek sepnutý pořád.
Ručička má blokování a nikdy se nemůže dostat přes hodnotu nastavenou
(tedy může jen o kousek a hnedka je pak doraz).  Jinak výstup je přepínací.

    Snad jsem to popsala srozumitelně, je to krásně jednoduchý přístroj
co vypadá příšerně složitě :-)

					Saša K. Svobodová

          web: http://www.sasa.monty.cz

          ICQ:  260 344 186