[OT] radialni ventilatory s dozadu zahnutymi lopatkami ?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Květen 9 18:29:59 CEST 2007

Vždy to nasáva v osi a vyfukuje po obvode kol-dokola. Zmena smeru otáčania
sa iba prejaví zmenou množstva vzduchu a jeho tlakovou charakteristikou. Na
fúkanie do trubky je to nevhodné, na to by ste potreboval zbernú komoru po
obvode plynuje sa tvarovo meniacu na profil tej trubky. Ako inšpiráciu
môžete použiť ventilátor kúrenia z Škoda 100 alebo 1203.

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: <zoodiskus@vol.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 09, 2007 1:13 PM
Subject: Re: [OT] radialni ventilatory s dozadu zahnutymi lopatkami ?

Tak se zeptam jinak, co vsechno v tom ventilatoru rotuje, kdyz se divam
na obrazek u EBM tak mam dojem, ze lopatky jsou prinytovany k celni
prirube a ta by tedy mela rotovat, neni mi jasne jak k te trubce prijde
pridelat stubka?

Dale mi neni jasne, pokud to budu pouzivat k tlaceni vzduchu do trubky,
na kterou to asi jde nejak nasadit, cele to bude v nejake obecne bedbe
do ktere se nasava vzduch pres filtr zda musim saci stranu ventilatoru
nejak resit tzn. zda musi byt ventilator umisten v nejake Control cabinet,
duct fan nebo tube fan ci ji mohu nechat volne (rozume pouze v te bedne
s filtrem.
Jde mi o to jaky vliv ma reseni vedeni vzduchu na saci strane z hlediska
ucinnosti a hlucnosti?
Je ucinost stejna kdyz se v ose nentilatoru nasava i tlaci nebo je jeden
se smeru ucinejsi?

Tusite jak tyto ventilatory dopadaji v porovnaji s klasickym radialnim
ventilatorem v spiralove skrini?

Jeste jednou dik za info.

Viz. technický popis: http://ziehl-abegg.com/cz/download-1008.html

Jsou tam i obrázky, btw pokud víte na kterou stranu se to točí, tak
víte i kam to fouká.

P.K.