Re: Kolejový obvod (bylo Re: Nehoda na trati...)

gatilo gatilo@centrum.cz
Úterý Květen 8 15:01:40 CEST 2007


 8.5.2007, 14:57:24
dobry den

no videl bych 3 duvody
- tech zasahu na kolejich asi neni tak mnoho, i kdyz se hodne
  medializuji
- tahle automatika mozna neni na vsech tratich
- vlak ktery uz je v prislusnem useku to stejne nezastavi

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz

--
CNCnet.info napsal:

> No a proc tedy ti hasici jak pise p.Kotlaba opravdu nevozi nejake 
> masivni svorky s kabelem a pri zasahu to automaticky necvaknou na 
> koleje. Rozhodne by meli aspon jistotu, ze tam budou mit cisto.

> Radek Vicek 
> ======================================================================
> http://www.cncnet.info - problematika CNC a automatizace
> http://www.jakjevenku.info - webová meteostanice



> Saša Svobodová napsal(a):
>> Hezký den,
>>
>>     ale ono to tak opravdu je. Pro střídavý zabezpečovací proud jsou 
>> kolejnice od sebe odizolované. Pro stejnosměrný či střídavý trakční 
>> proud jsou spojené a vedou společně proud zpět do měníren. Zabezpečovací 
>> proud má buď 50, 75 nebo 275Hz podle toho jestli je to na trati, nebo ve 
>> stanici a také podle toho, jestli je trakce střídavá nebo stejnosměrná 
>> (případně nezávislá).
>>
>>     Funguje to takhle:
>>
>>     Na jedné straně úseku je napájecí transformátor a další části 
>> výstroje (regulace, jištění ...) z tohoto trafa vede kabel ke kolejím a 
>> těsně u nich je tzv. stykové trafo, které zajišťuje právě to oddělení 
>> kolejnic od sebe ale zároveň jejich propojení. Také odděluje jednotlivé 
>> úseky od sebe. Ze stykového trafa jde proud každou kolejnicí samostatně 
>> a ne druhé straně úseku je to stejné trafo. Z něj vede kabel do 
>> zařízení, kde je další trafo a indukční relé. Pokud je všechno v pořádku 
>> a je volný úsek, tak je relé přitažené a zařízení ví, že je úsek volný. 
>> Pokud se cokoli stane (přerušení kolejnic, přerušení kabelů, výpadek 
>> napětí, změna fáze proudu, obsazení úseku vlakem, přetržené propojky 
>> ...) tak relé odpadává a celý úsek se tváří jako obsazený.
>>
>>     Čili pokud někdo ty kolejnice zkratuje, tak opravdu obsadí úsek a 
>> například spustí závody nebo "schodí" návěstidlo. Nedoporučuji zkoušet, 
>> může to být hodně drahá sranda pokud na to přijdou kdo to byl. To 
>> propojení ale musí být docela dobré, protože ještě při vodivosti 1S/km 
>> to nebude reagovat :-) (tedy nemělo by)
>>
>> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
>>
>>
>>                                       Saša K. Svobodová
>>   
>>   
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 




Další informace o konferenci Hw-list