Elektro dotaz

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Květen 6 01:00:13 CEST 2007

> Vsem pekny den,  poradte prosim nekdo jak rozchodit silovou cast, ktera
> ma davat na vystup "silne" + nebo zem.
> Nevim jak to poradne popsat, tak snad myslenka v obrazku...

Nepolozil jste konkretni otazku (co Vam nechodi), tak zkusim par
obecnych postrehu.

V bazi toho NPN tranzistoru by mel byt taky nejaky odpor. Jinak by tohle
zapojeni melo v zasade fungovat. Alternativne muzete pouzit obdobne
zapojeni s NPN tranzistorem nahore a PNP dole. Tam pak nemusi byt v bazi
zadne odpory (zapojeni je v podstate komplementarni emitorovy sledovac)
a vystup neni proti vstupu invertovan. Nevyhodou je vetsi zbytkove napeti.

Lukas Grepl